Váradi Norbert, Aratás gyülekezet, 2012. december 22.

12121Végidőkben az emberek sokszor félreértelmezik a hitet. A biblia többféle hitről beszél, ezért nekünk szükséges szétválasztani magunkban a hit különböző fajtáit. A hit nem csak bizalom Istenben, hanem engedelmesség is, amivel bizonyítod, hogy hiszel Benne. Mi rábízzuk magunkat az Ő hűségére, hogy tervét véghezvigye. Minden alkalommal, amikor a hit engedelmességével imádkozol, rábízod magad Isten hűségére, hogy Ő működésbe lépjen. A tanítás bibliai nézőpontból és megtapasztalt igazságokból fogja ezt megmutatni nekünk.

 

 

Tóthné K. Klaudia, Aratás gyülekezet, 2012. november 10.

12112Atyánk azért küldte el Szellemét, hogy ne legyünk pásztorlás nélkül. Szent Szellem egy ugyanolyan valóságos személy, mint Jézus Krisztus és kész pásztorolni, vigasztalni az Atya gyermekeit. Jézus azt ígérte, hogy a Szent Szellemmel való kapcsolat teljesen és végképp elveszi, visszaszorítja az elutasítottság, magányosság, keserűség, érzését. "Ezeket szóltam nektek, hogy az én örömöm bennetek legyen és a ti örömötök teljes legyen." Szent Szellemmel betöltött keresztényeknek nem szabadna azonosulniuk a szomorúság bezárt falai közötti állapotukkal. Amikor Jézus prédikált, az Igét prédikálta, ami arra „rendeltetett”, hogy bevigye őket a vígsztalás földjére. „Puszta földön találta őt, zordon, sivatag vadonban; körülvette őt, gondja volt reá, őrizte, mint a szeme fényét.”5Móz 32:10

 

 

Oláh István, Aratás gyülekezet, 2012. november 24.

12115Salamon király megértést kapott Isten nagyságáról, ezért tudta, hogy ezt a nagyságot semmilyen emberi projekt nem tudja utol érni vagy helyettesíteni. Nincs olyan épület, amely befogadhatná Isten nagyságát, sőt, azt még az egek egei sem képesek befogadni, mert Isten, önmagában létező. Ez a hatalmas Isten mégis az emberben akar lakozást venni, mi vagyunk az Ő temploma. Salamon nem csak Isten nagyságáról, hanem irántunk való kegyelméről is kinyilatkoztatást kapott. Ezért ahogy Dávid Krisztust, úgy Salamon pedig az egyházat jelképezi, az egyházat, amelyben Isten lakik, és amely iránt nagy az ő kegyelme. Annak vagyunk a kedvencei, akit sem ez a fizikai világ, sem az egek egei nem képesek befogadni, ugyanakkor a hatalmas Isten mégis bennünk, újjászületett hívőkben lakik.

 

 

Berki Csaba, Aratás gyülekezet, 2012. november 17.

12116Sokszor azt gondoljuk, akkor vallunk kudarcot, amikor elveszítjük kialakított tulajdonságainkat, megszerzett materiális dolgainak. Úgy képzeljük, ha mindezeket birtokoljuk, akkor győzedelmeskedtünk hitünkben. A győzelem feltétele az isteni élet szerepének megértése. Krisztusnak közbe kell lépnie a győzelmünk érdekében. A győzelem nem azt jelenti csupán, hogy megváltozunk bizonyos tulajdonságainkban, hanem azt, megváltoztatjuk teljes sorsunkat, életünket, lelkünket a megváltás győzelme által. A megigazulás ennek a tökéletes útját készítette elő számunkra, ami képessé tesz minket arra, hogy úgy éljünk itt a földön, ahogy Ő is élt. "Jön a világ fejedelme: és énbennem nincsen semmije.” Ján 14:30b

 

 

Nochta Pál, Soproni baptista gyülekezet, 2012. október 7.

12105Atyánk közölte minden szellemi áldását részünkre Krisztusban, aki pedig a jövendő javak főpapja lett (Efézus 1,3; Zsidó 9,11). Ahhoz, hogy ezeket a szellemi javakat át tudjuk venni, a főpapunkhoz vagyis Krisztushoz szükséges kapcsolódnunk. A János 4,46-54-ben olvasható történetből a Szent Szellem megmutatja nekünk azt a módot, ahogy Krisztushoz járulhatunk és átvehetjük tőle ezeket a számunkra elkészített javakat. Fontos azonban, hogy ezt a tanítást ne módszerként alkalmazzuk, hanem arra figyeljünk, hogy mi az, amit ebből a Szent Szellem hangsúlyossá szeretne tenni. „Jézus azt felelte néki: Menj! A te fiad él! S az hitt a Jézus szavának. Elment.” Ján 4:50

 

 

Nochta Pál, Őrbottyán, 2012. október 21.

12103Saját erőnkből képtelenek vagyunk megtenni azt amit Jézus kér tőlünk, így volt ezzel a gazdag ifjú is, ezért kellett volna továbbra is Jézus közelében maradnia, hogy az ő jelenlétében töltött idő alatt képességet nyerjen az engedelmességre. Nekünk sem szabad elfutnunk Isten jelenlétéből, hanem a közelében kell maradnunk, hogy a hatása alá kerülve erőt nyerjünk a Szent Szellemtől Krisztus követésére, amely az új ember számára egyáltalán nem nehéz. Isten királyságába nehéz, sőt lehetetlen bejutni, de csak addig, amíg a gazdag ifjúhoz hasonlóan ragaszkodunk azokhoz a dolgokhoz, amelyek elválasztanak minket Krisztustól. Azonban ha követjük az Urat és nem a látható világban, hanem a láthatatlanban építkezünk, úgy hogy megtartjuk az ő igéjét, akkor minden időben meg fogjuk tapasztalni Isten királyságának a gazdagságát, már itt a Földön is.

 

 


Nochta Pál, Őrbottyán, 2012. október 20.

12102A lelkünknek ki kell szakadnia ebből a látható világból ahhoz, hogy az Urat követve részesülhessünk azokból a kincsekből, melyeket Isten számunkra készített. El kell szakadnunk attól, ami elválaszt minket az Úrtól, mert ha a szívünkben Jézus mellett másnak is helyet adunk, akkor bálványimádásba kerülünk. A gazdag ifjúnak a vagyon szeretete volt a szívében az ami elválasztotta őt Istentől, ezért akart neki Jézus segíteni, hogy a bizonytalan gazdagságból átkerülhessen a valódi, mennyei gazdagságba. Nekünk nem szabad erre a babiloni rendszerre építeni az életünket, mert ez a rendszer eleve pusztulásra van ítélve. Akik Jézus földi itt létekor hallgattak és ráépítkeztek a prófétai szóra, azok megmenekültek akkor is, amikor időszámításunk szerint 70-ben a rómaiak lerombolták Jeruzsálemet.

 

 

Nochta Pál, Aratás gyülekezet, 2012. szeptember 1.

12094Az újjászületésünk után elindultunk a megszentelődés útján, az által, hogy odaszántuk magunkat Istennek és az ő tanítványaiként kezdünk élni ezen a Földön. Ugyanakkor a megszentelődésünket nem az odaszánásunk eredményezi, hanem ez a Szent Szellem munkája bennünk. Mi odaszánjuk magunkat Istennek, a Szent Szellem pedig elvégzi bennünk a megszentelődést, életünk minden területén. Isten célja az, hogy mindenben Krisztushoz hasonlóvá. A szentség nem csupán erkölcsi kategória, hanem ennél sokkal több. A szentség, nem más, mint maga az Úr, Ő a mi szentségünk."Tőle vagytok pedig ti a Krisztus Jézusban, ki bölcsességül lőn nékünk Istentől, és igazságul, szentségül és váltságul." 1Korintus 1,30


Várkövi Krisztián, Aratás gyülekezet, 2012. augusztus 4.

11081Pál, a rómaiakhoz írt levelében a szellemi élet igazságosságának elsajátítására tette a hangsúlyt. Isten saját igazságát adja ingyen ajándékként a Krisztusban való hit által. Ez bár ajándék és ingyen aktivizálódik, de mégis az odaszánás tekintetében nagy árat követel. Ezt nevezzük a Szellem szerinti életvezetésnek, amely a királyságban való hiteles életet eredményezi. Ekkor a hívő Isten előtt legitim helyzetéből vezeti sorsát. Az újszövetség a keresztényeknek jobb és új helyzetet kínál, de ugyanakkor Istenfélő életstílust is követel. „Mert az élet Szellemének törvénye Krisztus Jézusban megszabadított téged a bűn és a halál törvényétől.” Róm 8:2

 

 

Várkövi Krisztián, Aratás gyülekezet, 2012. július 14.

12073