2020.04.25
Újjászületés egyenlő Isten uralmának elfogadásával. A további lépésekhez építkezésre, fejlődésre lesz szükség, amelynek célja a megigazult ember jogkörének növekedése, kegyelem által. Jézus Krisztus mikor elkezdte szolgálatát a földön, azt az üzenetet hirdette, hogy: Beteljesedett az idő, és elközelített az Istennek országa, térjetek meg és higgyetek az evangéliumban. Az ország szó a Görögben is és a Héberben is a király szóból származik. Isten országa egy természetfölötti uralkodás. Istennek van egy örökkévaló királysága. Az örökkévaló királyság független attól, hogy a földön mikor, milyen szinten tapasztalható meg. Ez az ország a természetes világban lévő történelmi időszakokban, különféle módon mutatkozott meg. Amikor van hitünk a Szentírásban, akkor tudjuk, hogy létezik egy láthatatlan természetfölötti világ. A következő fontos tudnivaló, hogy a mennyei valóságnak a természetes világgal való kapcsolatát helyesen lássuk. Az engedetlenség (szembeszegülés) alapvető tulajdonsága a testnek és léleknek. Szent Szellem működése akkor folyamatos, ha Isten Uralma egyre nyilvánvalóbb. Ekkor hanyatlás nélküli közegben él a szív. Jézus Krisztus magról szóló példázatokkal beszélt Isten Országával kapcsolatban. Azt mondta olyan, mint a mustármag. Amely kisebb minden más magnál és bedugják a földbe. Ez a rejtett szakasza. De aztán kikel és akkora fává lesz, hogy az ég madarai laknak az ágai között. Ez a megnyilvánuló, látható szakasza.
2020. 04. 22. Aratás
Istennek vannak tervei, amelyeket általad akar megvalósítani a próbáidban. És Ő azt is akarja, hogy te kiemelkedj miközben követed tervét. Nem azért, hogy az emberek lássák, hogy milyen nagyszerű hívő vagy, hanem azért, hogy az emberek lássák, milyen hatalmas Ő! Most eljöttek a kihívások, amelyek nagyobbak, mint Te, de benned van valami, amit a hit potenciálnak nevezhetünk. És ennek meg kell nyilvánulnia. A válságban abból a kényelmes zónából, az ismerős helyzetből fogsz kilépni egy másik szintre, ahol nincs más, ami fenn is tartson csak az Istennek beszéde. Ha ez nem működik, lemerülsz! Te meg tudsz tenni olyan dolgokat, amit természetes emberek nem tudnak megtenni! A lelki válság azért is jön, hogy elvegye a hitedet. És ha túl sokáig nézel a körülményekre és önmagadra, akkor lassan-lassan elkezdi lemeríteni hitedet. Ahogy magadat táplálod mindennap, a hitedet is táplálnod kell mindennap.
2020. 04. 18. Aratás gyülekezet
A hit és kitartás annak segíthet, akik változni akarnak. A próbából haszonnal a taníthatóság által jöhetünk ki. A hit megpróbáltatásának arénája az a hely, ahol transzformálni szükséges meggyőződésedet. Úgy hiszem, hogy azért változtak meg a keresztények megpróbáltatásaikban, mert a taníthatóságuknak és alázatuknak egy bizonyos szintjén voltak. A másik ok, ami miatt a keresztények megváltoznak, az a hitetlenség és meggyőzhetetlenségből való megtérés. Nem létezik olyan szív, ami egyszerre képes arra, hogy figyeljen az Istentelen gondolkozásra, és közben meg higgyen is. Ilyen nem történhet. Ha az evangéliumunk leplezett, akkor azok előtt leplezett, akik nem akarnak hinni a cserépedényükben. Az keresztények gyengesége és gyarlósága nem korlátozhatja Isten erejét a cserépedényeinkben. Mi hajlandók vagyunk azt gondolni, hogy ahol szenvedés van, ott nem lehet öröm, ahol félelem van, ott nem születhetett hit. Isten elakar vezetni bennünket annak felismerésére, hogy szenvedéseink elkerülhetetlenek. A kérdés az, miközben keressük a sikert és boldogságot, milyen emberekké válunk?
2020. 04. 15. Aratás
A veszteség, fájdalom, hiány és szenvedés része életünknek. A szenvedés kérdése – ahogy egyébként a bűn fogalma is – a kezdetektől foglalkoztatja az emberiséget. Létünk teljességéhez nem csak az öröm, hanem a fájdalom is hozzátartozik. Az élet szenvedéseit érintő kérdésekben nincs mindig sikeres válasz. A nehéz sors egyetemes emberi tapasztalat, ezért is szükséges, hogy legyen stratégiánk arra, miként tudunk vele megküzdeni hitünk és Isten kegyelmének segítségével. A fájdalom Bennünket is átalakít. Lehetőséget nyújt arra, hogy figyelmünket a lényeges dolgok felé fordítsuk, hogy elhagyjuk mindazt, ami nem fontos. A szenvedés a hitet is komoly próba elé állítja, a fájdalommal szembesülve kiderül, hogy valójában mennyire bíztuk magunkat Istenre. Könnyen lelepleződnek azok az allűrök, melyeket magunkra vettünk képmutatásból. De ha megtaláltuk esetleg a Szentírásból életértelmezésünket, akkor az is fontos, hogy ne ragaszkodjunk hozzá mindenáron. Nyitottaknak kell lennünk Isten új módszerei felé is. Jézus nem vétkezett, ezért nem is vezekelhetett a szenvedése által. Kizárólag szeretetből vállalta szenvedését értünk. Mi azonban tökéletesedhetünk megpróbáltatásaink által. Isten erőt ad a türelemhez, hogy veszteségeinkben célt kapjunk. Haladhatunk a kipróbált hit útján másokért is, ebben válunk hasonlóvá Krisztushoz.
2020.04.11 Aratás gyülekezete
Az istenség minden egyes személye egymással megegyezve vette ki a maga részét a nemzetek megváltásának egymást követő cselekményei által. A Feltámadásban az Atya a Szellem által feltámasztotta a Fiút. Ő hibátlan áldozatként vitte végre kereszten a hit harcát, majd feltámadva bemutatta magát az Atyának az örökkévaló szentség Szelleme által. Mindez az időben történt, de örökkévalósban létezővé vált. Az örök szó azt jelenti, ami túllépi az idő korlátjait. Ami a kereszten végbement, az egyrészt történelmi tény, másrészt viszont jelentőségében meghaladja az idő határait. Mindazoknak az összes bűnei, akik valaha éltek a földön, és akik még ezután fognak születni rákerült Jézusra a Szent Szellem által. Rendkívül fontos, hogy megértsük életünkben és gondolkodásunkban ennek a ténynek igazságát és hatását. A feltámadásba vetett hit a kegyelem és megigazulás forrása, amely a többi szellemi dolog működőképességét biztosítja. Nem csak azt hisszük el, hogy Jézus Krisztus feltámadt, hanem azt is, hogy a feltámadás ereje hit által bennünk is munkálkodik. Gyakori jelenség, hogy a hívők folyamatos vádlás alatt vannak, úgy érzik, nem elég jók Istennek, nem szeretik eléggé. Ezt úgy igyekeznek kompenzálni, több vallásos cselekedetet hajtanak végre. Isten nem csak arra ösztönöz, hogyan lehet Isten előtt elfogadottabbá válni, hanem arra is, hogy már elfogadottak vagyunk.