20201128 2020. 11. 28.

A Szent Szellem héberül fordítható: a szentség Szellemének vagy szent dolgok Szellemének is. A szentség egyrészt azt jelenti, hogy valakit vagy valamit elkülönítettek, odaszántak Istennek. Másrészt ebben a transzcendens folyamatban az Úr, erkölcsi tartalmat hozhat létre. A zsidó levélben olvashatjuk Krisztusról: „Egyetlen egy áldozatával örökre tökéletesekké tette a megszentelteket…”. Ez az igazság teljességet jelöl, azaz bűnbocsánatot, gyógyulást és gondviselést is jelent. Ebből indulunk ki. De a mondat második felére is hangsúlyt tegyünk. Azok részére válhat ez teljességgé bármikor, akik a megszentelődés folyamatában járnak, illetve erre törekednek. Abban a folyamatban, amely a megtéréssel kezdődik, a megszentelődéssel egyre inkább kiábrázolódhat bennünk az isteni természet.

 

 

 

202012062020. 12. 05.

Az ember a bűnbeesés óta elveszítette természetéből a szentség megvalósítására való képességét. Megromlott lény lett. Viszont nem lehet mesterségesen erőltetni a szentség helyreállítását az egyházban. Isten tervének, a megszentelődés megvalósítását a hit munkája befolyásolja. A Szentírásban nincs olyan gondolat, hogy „szentség mozgalom”. A szentség papi szolgálatát nem lehet megtanulni vagy mozgalomban kivitelezni, erre Isten teszi alkalmassá az embert. Ő a kezdeményező. Isten és az ember együttműködéséhez szükséges, hogy a hívő szelleme megtudja őrizni Isten szentségének hatását benső emberében. A megszentelődés egyre jobban felismerteti, hogy az Istennel való közvetlen közösséget képesek vagyunk fenntartani. A Megszentelőből kiáradó hatás identitás átalakító tényezőnk lett. Az Úr jelenlétével való találkozás isteni elvárása a belső templomunk felé való alárendelődésünk.

 

 

 

20201211

2020. 12. 11.

Neked fejlesztened kell a hűségedet, mert az idők csak bonyolultabbak és vészterhesebbek lesznek. Isten megmondta előre, hogy szorongató időszámítás lesz, de tudatta azt is, hogy hogyan fogjuk kezelni azt. Te felülről születtél Isten fiának. Ezért Isten arra akar használni, hogy megmutasd az embereknek, hogy az Ő kegyelme és hűsége mindent kézben képes tartani fiúságod által. Vissza kell mennünk oda, ahol Ádám volt pozícionálva. Ő úgy gondolkodott, ahogy az Atya gondolkodik. Jóllehet Ádám Isten képére és hasonlatosságára teremtetett, amikor vétkezett hűsége árulásba fordult. Isten célja, hogy helyreállítson minket az Atyával való függőségbe. Az örökségünk a mennyei Jeruzsálemből jön. Hit által bensőnkön keresztül dolgozik. Bár Istentől jön, a szellemeden keresztül aktualizálódik. Nincs semmi körülötted, ami lent tarthat vagy visszatarthat, mert Isten gondolata feljebb való, mint a világkorszak filozófiája.

 

 

 

20201219

 2020. 12. 19.
Az emberi természet különös rejtélye, hogy az a boldog, aki rájön, hogy saját boldogulása és boldogságszabadsága a megváltás által elérhetővé lett téve. A kérdés az, miért nem „mernek” a hívő emberek a boldogságra törekedni. De az is, hogy ha keresik a boldogságot, miért tévednek oly sokszor tévutakra. A mai hedonista korszellem szerint is a hétköznapi értelemben a boldogsággal azonosított „siker”, „pénz”, „gyerek” vagy a „nagy ház” olyan körülmények, amelyek kevéssé határozzák meg egy személy jóllétét. A bibliai példák azt mutatják nekünk, hogy a legmostohább élethelyzetben is képes lehet valaki boldognak érezni magát, és fordítva, a legtökéletesebb körülmények közepette is boldogtalan lehet. Ennek a paradoxonnak az az oka, hogy a boldogságélményünket sokkal inkább meghatározza a belső kijelentés alapú szabadságérzet, megújult elménk mentalitása és az isteni célok megfogalmazása (keresése), mint az életünk körülményei. A bibliai személyiségeket látva, el lehet jutni a valódi önbecsüléshez, oda ahol a legmostohább körülmények között is hűségesek és hitünkben fejlődésképesek maradhatunk.

 

 

 

 

ElsőElőző3456789101112KövetkezőUtolsó
12. oldal / 12